sommarutropstecken

Den 20 maj slår Sommar! upp sina portar igen. Jag längtar och blir nästan lite pirrig, för Sommar är en underbar illusion för mig. Lite som himmelriket, fast smått nersmutsat av alkohol, nikotin och fuldans. Jag säger än idag att kvällen på Sommar är min bästa utgång hittils, en av mitt livs bästa kvällar, även fast mestadels är en oklar smet. Men vissa stunder minns jag tydligt, hur skulle jag kunna glömma? För det är inte så konstigt att kvällen var så underbar. Jag kom in utan några problem fastän jag inte fyllt 18 och jag var sådär perfekt full. Det var varmt, man hängde på terassen och dansade utomhus. Utan någon kofta. Mitt älskade kompisgäng var där, och under kvällen träffade jag flera kottar jag kände. Jag var aldrig ensam. Och såklart han som skulle komma att betyda så jävla mycket. Vi träffades ordentligt för första gången där. Det var så fint, för inget hände, vi pratade bara länge och sen innan han skulle gå höll vi handen. Och redan där hade jag fastnat. 8 månader har gått sen dess och det är mycket som förändrats, men min kärlek för just den kvällen består, den har tillochmed växt med dagarna. Ingen klubb, fylla, umgänge eller pojke har nått samma nivå riktigt. Det är inte så konstigt att jag är så taggad, i sommar ska jag hänga där varendaste helg. Och jag vet att jag har K med mig, för vi har liknande illusioner om denna plats som vi inte kan komma över. Taggautropstecken för sommarutropstecken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0