min mamma

Jag frågade min mamma idag om hur det känns för henne att jag snart blir myndig.
Hon sa att det inte kändes så mycket eftersom jag redan lever som en myndig person.
Såg direkt på henne att hon ljög. Jag vet ju hur hon är, hon är en sån som kommer låsa in sig på toaletten på min studentdag och gråta över hur snabbt tiden har flugit förbi.
Jag blir så emotionell ibland när jag ser på min mamma. Hon är så gammal men ändå så ung. Men hon är faktiskt inte tillräckligt gammal och mogen för att kunna ha en vuxen dotter, än. Hon är ibland så omogen och naiv att jag blir irriterad och vi bråkar så ofta om så små och onödiga saker, men hon är ändå världens bästa. Vi har en ganska konstig relation faktiskt. Hon är inte så som mammor "borde" vara. Hon är väldigt överbeskyddande och strikt, men sen är hon även ofta som en vän. Vi är så himla lika.
Jag kommer ihåg när jag fick min första mens. Hur glad hon blev och hur hon kom hem med en ny Peak-hoodie (det var då dom var inne, faktiskt) och ett litet kort som hon hade skrivit i. "Grattis till din första mens min stora flicka" hade hon skrivit. Det var inte så märkvärdigt då, det var bara konstigt eftersom ingen av mina vänner fick presenter när de fick mens. Men nu i efterhand är det så gulligt att jag blir varm inombords.

Mamma, mamma, mamma. Min fina mami!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0