ilandsproblem

Min plånbok är tjock. Inte av sedlar och mynt, utan av kvitton och bonuskort.
Det finns också ett kontokort för mitt konto där en okänd summa pengar vilar just nu, i väntan på att användas. Det lär inte dröja länge innan det faktiskt händer och det är en sorglig sanning och verklighet, för jag borde verkligen spara mina lönepengar som jag fick för mindre än en månad sedan.
Mitt kort har dragits x antal gånger sen jag faktiskt fick pengar på kontot och nu har jag inte den blekaste aning om hur mycket jag har kvar. Vågar inte ens kolla upp det fastän jag borde. Jag kan ju inte fortsätta med att nervöst stå och hoppas på att köpet ska godkännas varje gång jag köper något. Fan. Jag borde fötts med en mindre magsäck och en förmåga att kunna prioritera rätt saker först, för det kan jag verkligen inte. Jag använder upp nästan alla pengar jag får på saker jag skulle klara mig utan. Inte kläder, smycken eller skor. Utan på mat och alkohol. Det är väl värre?
Och titta nu. Jag borde verkligen plugga men gör jag det? Nej.
Jävla pojke. Har inte fått någonting gjort idag. Varken hemma eller i skolan.
Han stör mina pluggplaneringar så himla mycket men herregud vad ledsen jag skulle vara om han inte gjorde det. Men nu är det fan dags. Ner från det rosa molnet, back to reality. PLUGG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0